Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum
HARSÁNYI JÁNOS Közgazdasági és Kereskedelmi Szakközépiskola és Szakiskola

Tanévnyitó és első tanítási nap!

Tanévnyitó és első tanítási nap:

2015. szeptember 1. 8:00 óra.
Megjelenés alkalomhoz illő öltözetben!

Érettségi szakiskolát végzetteknek!

Ha már van szakmája, iskolánkban esti tagozaton 2 év alatt megszerezheti az érettségit.
Bővebb információkért hívja a 347-1071-os telefonszámot, vagy kérdezzen az iskola@harsanyi-bp.hu e-mail címen

Van még helyünk a 9. évfolyamon!

Rendkívüli felvételi eljárás során lehet még jelentkezni iskolánkba!
Várjuk az érdeklődő szülőket és diákokat! Információt Bornemisszáné Kis Ildikó iskolatitkártól kérhetnek a 347-1071-es telefonszámon.

Online Jelentkezés

Required *




  Refresh Captcha  
 

Pótvizsgára megtanulandó tananyagok

Írta: Super User. Beküldve: Diákjainknak

 Irodalom [10.B]

  • Shakespeare színháza + Romeo és Júlia elemzése (mitől az ellentétek tragédiája)füzetből kell tanulni Bánk bán (a színdarab megírásának körülményei, mitől történelmi és szerelmi tragédia, Bánk jelleme)füzetből kell tanulni
  • A romantika jellemzői – ismertetőjegyei (füzetből)
  • Berzsenyi Dániel költészetének jellemzői (füzetből) az Osztályrészem c. vers elemzése
  • Csokonai Vitéz Mihály – Az estve c. vers, A Reményhez c. vers elemzése (füzetből kell tanulni)
  • Vörösmarty Mihály . A szózat c. vers elemzése (tankönyvben megvan az összehasonlító elemzése a második kötetében a Himnusznak és a Szózatnak, onnan kell tudni)
  • Kölcsey Ferenc: A Himnusz c. vers elemzése (tankönyvben megvan az összehasonlító elemzése a második kötetében a Himnusznak és a Szózatnak, onnan kell tudni)
  • Petőfi Sándor:  A forradalmi látomásköltészetének jellemzője (Füzetből kell tanulni)
  • Jókai Mór: Regényeinek jellemzői, Az arany ember elemzése, Tímár Mihály alakja (A kiadott lap fénymásolatról kell tanulni

 

Irodalom [11.A, 11B]

  • Arany János – balladái (füzetből + 10-es tankönyvből)
  • Petőfi Sándor – forradalmi látomáslírája az ehhez tartozó versek elemzése(füzetből + 10-es tankönyvből)
  • Jókai Mór regényeinek jellemzői, Az arany ember elemzése, Tímár Mihály alakja (füzet, ha nincs meg, akkor a 10-es Mohácsi tankönyvből)
  • Mikszáth Kálmán parasztábrázolásának jellemzői + novellaelemzések (Kiscsizmák, Bede Anna tartozása, A Péri lányok szép hajáról, Az a fekete folt)(füzet + 11-es tankönyv)
  • A realizmus jellemzői (füzetből vagy 11-es tankönyvből)
  • A Nyugat (folyóirat ) jellemzői a füzetből + 11-es tankönyvből
  • Ady Endre – szerelmi lírája Léda és a Csinszka szerelem + a témához tartozó versek elemzése (a füzetből+tankönyv)
  • Babits Mihály: A prófétaszerep-vállalása (Jónás könyve elemzése)tankönyvből + füzet
  • Kosztolányi Dezső: lírájának a jellemzői a témához tartozó versek elemzése(füzet+tankönyv a versek elemzése)
  • Móricz Zsigmond: parasztábrázolásának jellemzői (füzet+tankönyv) +  (Barbárok, Tragédia) novellaelemzések
  • Krúdy Gyula: írásainak jellemzői, Az utolsó szivar az Arabs szürkében elemzése (füzet+tankönyv)

 

Nyelvtan

  • Szóképek és alakzatok (füzetből az elmélet, a füzetben levő példák)
  • A kommunikáció tényezői (a kiadott fénymásolati lap)
  • A stílus fogalma (füzet + könyv)
  • Tudományos stílus (füzet)
  • Társalgási stílus (füzet)
  • Publicisztikai stílus (füzet)
  • Hivatalos stílus (füzet)

 

Történelem [11. évfolyam]
(Ajánlott irodalom: tankönyv, füzet, tétel)

Szellemi  forradalom – a felvilágosodás [Lecke: 1 ]

  • A felvilágosodás képviselői, a felvilágosodás főbb gondolatai, fogalmai, államformák

A francia polgári forradalom [Lecke: 3, 4, 5 ]

  • Az Emberi és Polgári Jogok Nyilatkozata, az alkotmányos monarchia válsága és bukása, az 1791-es alkotmány

A XIX. század eszméi [Lecke: 7, 10 ]

  • Liberalizmus, nacionalizmus, konzervativizmus, szocializmus (utópista szocializmus, marxizmus),
    a legfontosabb állam- és alkotmányjogi fogalmak: alkotmány, parlament, képviseleti rendszer,
    szavazati jog, hatalommegosztás stb.

Az ipari forradalom és következményei [Lecke: 8 ]

  • Mezőgazdasági változások, könnyűipar, nehézipar, közlekedés, találmányok, népesség, környezetszennyezés, életmódváltozás, nyomor

A második ipari forradalom [Lecke: 27 ]

  • Tudományos, technikai felfedezések, újítások és következményeik

Az Egyesült Államok kialakulása és nagyhatalommá válása [Lecke: 9, 28 ]

  • A 13 angol gyarmat, az USA kialakulása, függetlenségi háború az Amerikai Egyesült Államok alkotmány

Magyarország beilleszkedése a Habsburg Birodalomb [Lecke: 12, 13, 14, 15 ]

  • Demográfiai változások, a nemzetiségi arányok átalakulása a XVIII. században,
    a hazai mezőgazdaság és ipar jellemzői a XVIII. században, Mária Terézia és II. József reformjai

Németország nagyhatalommá válása [Lecke: 26 ]

  • a Német Császárság létrejötte

A reformmozgalom kibontakozása, a polgárosodás fő kérdései Magyarországon [Lecke: 18, 19, 20, 21 ]

  • A reformkor fő kérdései, Széchenyi és Kossuth programja, a reformkor legfontosabb eseményei,
    a reformkor kiemelkedő személyiségei, a reformkori országgyűlések, a reformkor kultúrája,
    a nyelvtörvény, nemzetiségi kérdés

A polgári forradalom Magyarországon [Lecke: 22 ]

  • A forradalom eseményei (Bécs, Pozsony, Pest), az áprilisi törvények, a forradalom fogalmai,
    a Batthyánykormány, a forradalom céljai, a Habsburg-magyar ellentétek, nemzetiségi kérdés

A szabadságharc Magyarországon [Lecke: 23, 24]

  • Főbb hadjáratok, a katonai erőviszonyok alakulása, a vereség okai, a Függetlenségi Nyilatkozat

 

 

 

Tájékoztató a tankönyvellátás intézményi rendjéről

Írta: Super User. Beküldve: Diákjainknak

A 2015/2016. tanév tankönyvellátásának részletes menete
a tankönyvrendelet (17/2014. (III. 12.) EMMI rendelet) alapján

Az iskolai tankönyvellátás rendje
A szülő az iskola által kiadott Nyilatkozaton jelezheti igényét a normatív kedvezmény igénybevételére. A Nyilatkozatot az iskola minden tanulója 2015. február 23-27. között az osztályfőnökétől kapja meg, és viszi haza, hogy a szülő nyilatkozhasson. Az aláírt Nyilatkozat visszaküldési határideje 2015. március 6.
Az iskola e felmérés alapján megállapítja, hogy hány tanuló esetében kell biztosítani a köznevelési törvény szerinti ingyenes tankönyveket, illetve hány tanuló esetében kell biztosítani a tankönyvtörvény szerinti normatív kedvezményt.

Akik jelezték kérelmüket a normatív támogatásra, ezt az „Igénylőlap tanulói tankönyvtámogatáshoz a 2015/2016-os tanévre” című nyomtatvány kitöltésével, leadásával és a szükséges okmányok egyidejű bemutatásával igényelhetik. Az Igénylőlap letölthető innen, vagy kérhető az osztályfőnöktől. A kitöltött Igénylőlap leadásának és a jogosultságot igazoló okmányok bemutatásának határideje 2015. június 10. A határidő elmulasztása jogvesztő, kivéve, ha az igényjogosultság feltételei ez után alakulnak ki.

A felmérés eredményéről az igazgató minden év június 15-ig tájékoztatja a nevelőtestületet, az iskolaszéket, az iskolai szülői szervezetet és az iskolai diákönkormányzatot.

Az iskola igazgatója minden év június 17-ig meghatározza az iskolai tankönyvellátás rendjét, és erről tájékoztatja a szülőt, vagy a nagykorú cselekvőképes tanulót.

2015. április 10-ig az iskola elkészíti a tankönyvrendelését. A véglegesítés előtt lehetővé teszi a szülők számára, hogy megismerjék azt. A szülő nyilatkozhat arról, hogy gyermeke részére az összes tankönyvet meg kívánja-e vásárolni, vagy egyes tankönyvek biztosítását más módon, például használt tankönyvvel kívánja megoldani.

2015. április 17-ig a szülők megkapják a jövő évi tankönyvekről szóló listát és rendelőlapot, melyen nyilatkozniuk kell, hogy mely könyveket kérik és melyeket nem.

A rendelőlap leadásának határideje 2015. április 24.

A határidő elmulasztása esetén az iskola nem garantálja a listán szereplő tankönyvek beszerzését a tanuló számára.

A KELLO honlapján elérhető a publikus webshop, amelyen keresztül bárki megvásárolhat tankönyveket saját részre (http://webshop.kello.hu/).

Kedvezményes tankönyvellátás igénylése

A tankönyvpiac rendjéről szóló 2001. évi, többször módosított XXXVII. törvény 8. § (4) bekezdése alapján normatív támogatásban részesülhet az a tanuló, aki

  • tartósan beteg [szakorvos igazolja vagy a magasabb összegű családi pótlék],
  • a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi- vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd [szakorvos igazolja],
  • három vagy több kiskorú, vagy eltartott gyermeket nevelő családban él [a megállapított családi pótlék igazolja],
  • nagykorú és saját jogán iskoláztatási támogatásra jogosult [a megállapított családi pótlék igazolja],
  • rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő [az erről szóló határozat igazolja].

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult az a tanuló, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 130%-át. (Az öregségi nyugdíj minimális mértéke 2015-ben: 28500 Ft/hó)

A normatív támogatásra vonatkozó igényt az Igénylőlap (tanulói tankönyvtámogatáshoz) kitöltésével és benyújtásával kell bejelenteni (az igénylőlapot letöltheti innen, vagy kérheti az osztályfőnöktől)

A hatályos tankönyvrendelet értelmében az igénylőlap benyújtásával egyidejűleg be kell mutatni a normatív kedvezményre való jogosultságot igazoló iratokat. (Illetve amennyiben ezek az igénylés pillanatában még nem állnak rendelkezésre, akkor nyilatkozni kell arról, hogy a bemutatás legkésőbb október 1-ig megtörténik.) A bemutatás tényét az iskola rávezeti az igénylőlapra.

A normatív támogatáson túl az iskola az iskolai könyvtár állományában lévő tartós tankönyvek kölcsönzésével tudja segíteni a normatív kedvezményre nem jogosult, de nehéz anyagi körülmények között élő tanulókat, a rendelkezésére álló tankönyvek mennyiségének mértékéig. Az erre vonatkozó igényt az Igénylőlap (tanulói tankönyvtámogatáshoz) kitöltésével és benyújtásával lehet bejelenteni.

A kedvezményes tankönyvek biztosítása

Az ingyenes tankönyveket iskolánk könyvtári kölcsönzéssel tudja biztosítani. Tanév végén a könyvtárból kölcsönzött könyveket visszakérjük.

Amennyiben a tankönyvek elvesznek, vagy megrongálódnak, azok árát tanév végén meg kell téríteni.

Osztályok / Osztályfőnökök

Írta: Super User. Beküldve: Diákjainknak

OsztályOsztályfőnök
9/A Vitézné Németh Adrienn
9/B Várhelyi Judit
9/Sz Tóbiás Rita
10/A Kósikné Wacha Adrien
10/B Vas Viktória
10/Sz Pollák Miklós
11/A P. nagy Judit
11/B Ötvös Erika
11/Sz Bolyky Attila
12/A Sándorné Peleskei Katalin
12/B Nagy Judit
12/C Karsai Ferenc
13/C Polányi Mária

Összefüggő nyári szakmai gyakorlat - Diákoknak

Írta: Super User. Beküldve: Diákjainknak

Összefüggő nyári szakmai gyakorlat – Szakiskola (9/SZ osztály)

A szakiskolai összefüggő nyári szakmai gyakorlat tartalmáról bővebben a www.nive.hu oldalon a Szakképzési kerettantervek (új OKJ szerinti Eladó képzés) menüpont alatt olvashatnak. A nyári gyakorlat időtartama a 9. évfolyamon 140 óra (4 hét, heti 5 munkanap, napi 7 óra).

A gyakorlat elkezdéséhez kapcsolódó tanulói feladatok:
  • gyakorlati képzőhely keresése megadott szempontok alapján (igazodva a háromféle áruismeretes képzéshez)
  • az adott kereskedelmi egység személyes felkeresése
  • a korábban megadott dokumentumok (TAJ kártya, adókártya, egészségügyi kiskönyv, diák nevére szóló bankszámlaszám) beszerzése és osztályfőnöknek való leadása
  • felvételi elbeszélgetésen való részvétel, az interjúról igazolás leadása az osztályfőnöknek (az interjúra vinni kell a megadott dokumentumok másolatát)
  • az „Együttműködési megállapodás” c. űrlap kitöltése, aláírása, 1 példány leadása az osztályfőnöknek
  • június 16-tól illetve az üzlettel egyeztetett időponttól az összefüggő szakmai gyakorlat elkezdése
  • a nyári gyakorlat teljesítéséről szóló bolti igazolások iskola részére történő leadása az iskolai ügyelet alatt legkésőbb augusztus 31-ig (ezt követően nem fogadunk el igazolásokat, mert a következő tanév megkezdésének feltétele a nyári szakmai gyakorlat teljesítésének igazolása)

További cikkeink...

Full Reviw on best bokkmakers by http://artbetting.net/
Download Premium Templates
Bookmaker No1 in The UK - William Hill by w.artbetting.net

Harsányi János Szakközépiskola és Szakiskola

Elérhetőségeink

Harsányi János Szakközépiskola és Szakiskola
1091 Budapest, Ifjúmunkás u. 31.
(a 3-as Metró Pöttyös utcai megállójától 3 percre)

OM: 035480

Telephely kód: 001

Levélcím : 1091 Budapest, Ifjúmunkás utca 31.
Központi szám: 347-1070
Fax : 347-1072
E-mail : iskola@harsanyi-bp.hu