Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum
Harsányi János Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

Nyári ügyintézési ügyelet (2020. július-augusztus)

Iskolánkban a nyári szünet idején
ügyintézési ügyeletet tartunk

az alábbi szerdai napokon, 08:00-12:00 óra között:

  • 2020. július 1.
  • 2020. július 8.
  • 2020. július 15.
  • 2020. július 22.
  • 2020. augusztus 12.
  • 2020. augusztus 19.
  • 2020. augusztus 26.

Kérjük, hogy a fenti időpontokon túl az iskola@harsanyi-bp.hu e-mail címen keressék iskolánkat.

Telefonszámunk: (06-1) 347-1071

Budapesti Gazdasági SZC Harsányi János Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Digitális oktatás tapasztalatai az Erasmus programban elsajátított online alkalmazások használatával kapcsolatban

Írta: Super User. Beküldve: Erasmus +

A 2019/2020-as tanév során a hazánkat is érintő koronavírus járvány következtében Magyarország kormánya elrendelte 2020. március 16-tól az iskolákban a tantermen kívüli digitális oktatás bevezetését. A tanulóknak nem kellett iskolába járni, a tanárok a tananyagot elektronikus úton biztosították a tanulók számára. A digitális oktatás végig kísérte az egész tanévet. A diákok év végi érdemjegyeinek lezárása is ily módon történt. Ennek kapcsán élesben is sikerült tesztelni az Erasmus program keretében megvalósult digitális platformok és oktatási alkalmazások gyakorlati használatát. A több, mint két hónapos időszak alatt a továbbképzésen részt vett kolléga segítségével a tantestület megismerkedett a program során elsajátított informatikai támogatói rendszerekkel, melynek segítségével módszertanilag sokat fejlődtek.

 

Ennek kapcsán iskolánk elkészített egy kérdőívet, mely a digitális oktatás eredményeit és az ezzel kapcsolatos visszajelzéseket hívatott összegezni. A kérdőívet a diákok közül 162 fő töltötte ki a 193 tanulóból. Ez 84 %-os visszajelzési arányt jelent.

A diákok visszajelzései alapján a tanulók közel 90%-a rendelkezett otthon folyamatos internet kapcsolattal. Emellett többek korlátozottan, vagy testvérekkel megosztva érték el a világhálót.

Kérdések kiértékelése

Milyen digitális alkalmazásokat használtak tanáraid az oktatás során?

table 1

Hány százalékban használták a tanáraid az alábbi digitális alkalmazásokat az oktatás és a számonkérés során?

table 2

Mely digitális oktatásban használt alkalmazások, platformok voltak azok, melyeket szeretnéd, hogy tanáraid a hagyományos oktatás kereti között is használják a jövőben?

table 3

Megítélésed szerint milyen mértékben bővült a tanáraid digitális oktatási eszköztára a tanév során?

table 4

A tanulók visszajelzései alapján felmértük, hogy milyen mértékben fejlődött a tanév során a pedagógusok digitális eszközhasználata, illetve mely platformok, digitális alkalmazások voltak azok, amelyeket érdemes lenne megtartani a közel jövőben. A tanárok digitális kompetenciájának fejlődését a diákok 79 %-a ítélte meg pozitívan. Ennyien jelezték vissza, hogy a digitális eszközhasználat, kis, illetve nagy mértékben fejlődött a tanév során. Mindez természetesen köszönhető annak, hogy az Erasmus program kereten belül kollégánk által megismert alkalmazások és ezek használatával kapcsolatos tudnivalók a tantestületnek átadásra kerültek, valamint a „kényszerhelyzetnek”, mely a globális vírus járvány következtében előállt, és a távoktatás bevezetését tette kötelezővé a hazai oktatásban.

A kérdőív válaszainak összegzése alapján kiderült, hogy a  legnépszerűbb platform a diákok körében a Google Classroom volt, mely virtuális tanterme segítségével a tananyag összefogásában a számonkérések átlátható lebonyolításában nyújtott segítséget. Emellett szerették a tanulók a Learning Apps, Edpuzzle, Gloogsters, Canva, a Redmenta, a Quiz (Kahoot) alkalmazásokat, valamint sor került a Flipped Classroom módszerének alkalmazására is, mely szintén elnyerte a diákok tetszését. . Ezen digitális eszközök megtartása révén reméljük, hogy mind a motiválás, mind a tananyag színesítése miatt hatékonyabb és eredményesebb oktatási tevékenységet tudunk a jövőben folytatni.

Összességében a digitális oktatás tapasztalatait levonva elmondható, hogy maga az oktatás átszervezése, az eszközellátás biztosítása a meglévő tudás és infrastrukturális háttér, valamint a pedagógus kollégák rugalmassága révén nagyon gyorsan megtörtént. A rendkívüli helyzethez a diákok hamar alkalmazkodtak. A tananyagok ismertetése és az oktatás a digitális térben rendben lezajlott. A tapasztalatok összegzése után úgy gondoljuk, hogy mindenféleképpen szükséges az oktatást segítő digitális platformok és alkalmazások megőrzése, és integrálása a hagyományos oktatás kereteibe, hogy az oktatási folyamatot  kiegészítve támogatva, modernizálva, minél sikeresebb pedagógiai munkát végezhessünk.

Disszemináció: Bakonyiné Hárs Edit

kép1 kép1 kép1 kép1 kép1

Disszemináció: Ivádi Endre Péter

kép1 kép1 kép1 kép1 kép1

Disszemináció: Polányi Mária

kép1 kép1 kép1 kép1 kép1

szechenyi eu VECOPszechenyi eu VECOP r1 c1

Full Reviw on best bokkmakers by http://artbetting.net/
Download Premium Templates
Bookmaker No1 in The UK - William Hill by w.artbetting.net

Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Harsányi János Közgazdasági Szakgimnáziuma és Szakközépiskol

Elérhetőségeink

logo new tmpBudapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Harsányi János Közgazdasági Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
1091 Budapest, Ifjúmunkás u. 31.
(a 3-as Metró Pöttyös utcai megállójától 3 percre)

OM: 203061

Telephely kód: 005
Igazgató: Szakács Csilla

Levélcím : 1091 Budapest, Ifjúmunkás utca 31.
Központi szám: 347-1070
Fax : 347-1072
E-mail : iskola@harsanyi-bp.hu